Een donderend afscheid van Australië

13 december 2013 - Melbourne, Australië

Blij staan we woensdagochtend op! Woody is voor een goede prijs verkocht en op de lekke band na, hebben we geen pech gehad. Ons in Nederland bedachte plan is gelukt!!
We boeken een vlucht naar en een auto in Nieuw Zeeland. 10 December zullen we Down Under verlaten en vliegen naar het land het verst van Nederland.
Dat geeft ons nog een aantal dagen om van het mooie Australië te genieten. We willen graag naar The Grampians; een nationaal park, 300 km van Melbourne, vol kangaroes en wandeltochten.
Bij de autoverhuur blijken we geluk te hebben;  over 2 uurtjes komt een camper binnen, die we een aantal dagen, tegen een mooie prijs, kunnen huren.
Zodra we de camper hebben, rijden we naar New South Wales. Woody heeft een kenteken uit New South Whales en hier zullen we de overdrachtspapieren moeten inleveren. Gelukkig ligt Melbourne ' vlakbij'  New South Wales en hoeven we maar 300 km te rijden.
Waar het overschrijven naar onze naam wat problemen gaf, gaat het overschrijven van onze naam verassend makkelijk. Binnen een minuut staan we weer buiten en kunnen we onze weg naar the Grampians vervolgen. Hoewel het de afgelopen weken wisselvallig weer is geweest, is het de komende dagen met 25 graden perfect wandelweer.
Vrijdag rijden we naar verschillende uitkijkpunten die ons een goed uitzicht over de omgeving geven. Bij ' the balconies' willen we op de punt gaan staan, maar dat blijkt sinds kort afgesloten te zijn. Jammer....
Op de camping in Halls Gapp komen de kangaroes ons 's avonds gedag zeggen. Wat zullen we dat gaan missen.......
Zaterdag lopen we een wandeltocht van 9.5 km naar ' The Pinnacle Lookout'. Onderweg stuiten we op een echidna, die op zijn gemak naar mieren zoekt.
We merken dat we door alle wandelingen goed getraind raken en steeds gemakkelijker naar boven klimmen.
We lunchen met een prachtig uitzicht, over Halls Gapp en The Grampians, bovenop de berg.
Als we de volgende ochtend de deur van de camper opendoen is het al warm en benauwd, dat wordt zweten vandaag!
Gelukkig staat er een korte wandelroute op ons programma; 5.6 km naar de chaqueta Lookout. Wederom een mooie wandeling die weer net even een ander uitzicht biedt over de omgeving.
Terug op de camping, proberen we zo min mogelijk te bewegen; als we een teen bewegen, stroomt het zweet over onze rug. We zitten dus zo rustig mogelijk met een boek in een stoel.
De enige die de temperatuur echt lijken te waarderen zijn de krekels; oorverdovend zijn ze.
Aan het einde van de middag wordt de bewolking dikker en begint het hard te waaien; er komt onweer aan!
In eerste instantie lijkt het alleen tekeer te gaan aan de andere kant van de berg, maar midden in de nacht slaat de bliksem in ons dal in. Een schicht, direct gevolgd door een klap..... Nummer 1 in het rijtje 'oorzaken van een bosbrand in Australië'.
We turen een poosje door het raam, maar zien gelukkig alleen regen. We kunnen rustig verder slapen.
Maandag rijden we al een stukje terug naar Melbourne, we doen de was op een camping en pakken onze backpacks in. Nog een keer genieten we van een drankje, mede mogelijk gemaakt door Joanne, Jorg en Angelique.
Van jullie Australische dollars hebben we heerlijke drankjes gedronken, genoten van bananabread, muffins en van een heerlijke lunch gesmuld. Top!

Het is dubbel om na bijna 4,5 maand Australië te verlaten. Aan de ene kant hebben we heel veel zin in een nieuw avontuur, aan de andere kant; de geweldige natuur, de krokodillen, de kangaroes om je auto, de vriendelijke mensen en de leegte.... Wij gaan het missen!

Bij deze willen we ook nog even een rectificatie doen; onze administratie bleek niet helemaal op orde......
Harry en Yvonne, Sjaak, Maartje en Celine, bedankt voor jullie toegangskaart tot de nationale parken in Tasmanie. Cradle Mountain, Freycinet, Bruny Island en Tasman Peninsula... zoals jullie misschien hebben gezien en gelezen, we vonden het fantastisch!
Moncef, bedankt voor het kaartje voor de Sydney Tower. Het uitzicht over Sydney was super!

1. Eveline, hans & Dante:
    13 december 2013
    Ben benieuwd hoe jullie NZ vinden.... geniet ervan..Knuffel van Dante en groetjes van ons
  2. Pappa en mamma:
    15 december 2013
    Het is weer een mooi verhaal, heerlijk om te lezen, maar ja aan alles komt een eind. Het zal in NZ ook best mooi zijn.
    Geniet ervan
  3. Joanne en Jorg:
    15 december 2013
    Vreemd he.. Een land waar je eerst alleen maar van verhalen kent, uit boekjes of tv. Waar je nu maanden lang mooie onvergetelijke ervaringen opgedaan heb, leuke, hilarisch momenten.. Mensen ontmoet heb.. Dieren gezien heb, Waarvan je alleen maar droomde. Wat je Thuis is geworden..Fantastisch gewoon! Nu naar NZ. Wederom ben ik stik en stik jaloers Geniet ervan!
  4. Joanne en Jorg:
    15 december 2013
    Trouwens wat leuk dat je nog even aan ons gedacht heb.. En je bruiloft kadootje uit heb gegeven! X
  5. Judith:
    16 december 2013
    Wow....weer onwijs vet! Leuk hoor! Geniet in NZ!
    Had van de week Remko's werk aan de telefoon en ze weten nog wie ie is. Dus ook al zijn jullie ver weg; we vergeten jullie niet! :-)

Toedeloe!
  6. Joanne en Jorg:
    17 december 2013
    hahaha wat leuk: Post! da's pas een leuke kerst kaart ;-)
  7. Mieke:
    18 december 2013
    Op naar het volgende avontuur! Heel veel plezier ook daar weer!
    Groetjes!