Wie een kuil graaft......heeft een hotpool!

4 februari 2014 - Coromandel Peninsula, Nieuw-Zeeland

Na onze dag rust, rijden we naar het Tongariro National Park. Het oudste nationale park van Nieuw Zeeland, waarin 3 actieve vulkanen te vinden zijn.
Dit keer maken we het onszelf eens gemakkelijk, we nemen de stoeltjeslift naar 2020 meter en klimmen vervolgens de laatste meters naar de top van de vulkaan. Het is prachtig, we hebben een goed uitzicht over de andere vulkaantoppen en kunnen, dankzij het prachtige weer, Mt Egmont aan de westkust zien liggen.
Als we weer beneden zijn, rijden we naar een camping in het nationale park en genieten van de zon.
Woensdag lopen we naar de Taranaki Waterfall, een gemakkelijke wandeltocht van 2 uur, naar een prachtige waterval.
Onderweg hebben we een mooi uitzicht op de verschillende vulkanen in het gebied.
Rond lunchtijd vinden we, gewoon aan de snelweg, een mooie picknickplek aan Lake Taupo.
We besluiten door te rijden naar Wai-O-Tapu wonderland, waar we de volgende dag een bezoek aan brengen. Wai-O-tapu is een vulkanisch gebied met vele warm waterbronnen, geisers, modderpoelen en zwavelstank.
Als we aankomen, staat de Lady Knox geiser op uitbarsten. Voor de geiser is een enorme tribune gebouwd, waar wij, met 200 anderen, de uitbarsting kunnen bekijken. Na een kort praatje gooit de parkmedewerker zeep in de geiser, dat de oppervlaktespanning breekt, waarna de geiser begint te spuiten. Het is net de Efteling.......
Het park is prachtig, maar na een uur in de zwavellucht te hebben gelopen, zijn we ook weer blij als we bij de uitgang zijn.
Vrijdag gaan we naar Coromandel, een schiereiland aan de oostkust met een natuurlijke Spa.
Tijdens eb, kun je hier je eigen hotpool graven. Bij de receptie wordt ons verteld dat we dit kunnen doen om 1.00 uur 's nachts of de volgende dag rond 13.00 uur. Wij kiezen voor de slaapvriendelijke optie en melden ons de volgende dag, gewapend met schep, op het strand.
Een aantal mensen liggen al heerlijk ontspannen in het warme water.
Enthousiast begint Remko een heerlijke hotpool voor ons te graven. Onze lichaamslengte wordt, door Remko, nog eens goed bekeken en wordt doorgevoerd in de grootte van de hotpool.
Al snel hebben we een redelijk formaat hotpool. Enig nadeel is, dat deze gevuld met koud water is. "Ik denk dat je gewoon een beetje dieper moet graven Rem!" zegt Lieneke.
Remko gaat weer hard aan het werk. Na een half uur, geven we op. We hebben een enorme kuil gevuld met koud water! Als we langs de andere relaxte mensen lopen en een teen in het water steken, blijkt dit echt heerlijk warm water te zijn.
Net op dat moment gaat een stel weg die ons hun hotpool aanbiedt. Dankbaar maken we hier gebruik van. We gaan languit in het warme water liggen en genieten.
Later begrijpen we dat er op een aantal plekken een warmwaterbron is en op deze plekken kun je je hotpool graven. Onze graafpoging was niet bij zo'n warmwaterbron en leverde dus koud water op.
De dag erna weten we precies waar we moeten zijn en graven we zelf een prachtige hotpool! Echt even genieten!

1. Steef Wouters:
    4 februari 2014
    Lijkt mij heerlijk zo'n hotpool. Lees straks jullie verhaal verder af. Ga gelijk graven in onze tuin.

Pfffff. Tis niet gelukt. Ga even jullie verhaal verder lezen. O, nu snap ik het ook. .... Fijne dag enne gefeliciteerd met de verjaardagen van Maria en Eveline ( 4 febr. vandaag)

gr. Steef
  2. Remko en Lieneke:
    4 februari 2014
    Helaas is het erg druk op de camping en lukt het uploaden van de foto's niet goed. De rest van de foto's volgt vanavond ( jullie avond).

Werkse allemaal.

Rem en Lien
  3. Carole:
    4 februari 2014
    Leuke verhalen maar ik kan mij indenken dat jullie ook wel weer naar jullie eigen bedje in NL verlangen. Nog even Kuala Lumpur doen, goede reis daar naar toe en opnieuw genieten hoop ik. Uiteindelijk weer op Schiphol aan!
    XXXX, Carole.
  4. Theo en Jolande:
    4 februari 2014
    Zo deze foto's zijn al mooi. Hoe mooi moeten de anderen dan wel niet zijn.
    Toch heerlijk dat je na enig graafwerk in een warm bad kunt liggen.
    Nog even genieten van het o zo mooie rustige nieuw zeeland en dan op naar het hectische Kuala Lunpur. En dan......... Zien wij jullie weer!
  5. Laura:
    4 februari 2014
    Wat een leuk verhaal, goed bezig geweest met graven haha. Gelukkig toch nog een warm plekje kunnen bemachtigen. Nog veel plezier ook voor de mooie stad die jullie nog mogen bezichtigen en het heerlijke eten daar. Tot snel. Liefs ons
  6. Joanne en Jorg:
    4 februari 2014
    dat is zeker even wat anders dat zomaar het bad aan zetten zeg maar...
    cool! jammer dat er geen foto is met Remko in het koude bad???
    en ik kan mij voorstellen dat jullie helemaal NIET naar jullie bedje in NL verlangen... kick ass and have fun x
  7. Eveline, hans & Dante:
    4 februari 2014
    Oh heerlijk maar ik heb gewoon het bad laten vollopen en ga genieten van wat rituels badschuim van mijn verjaardag... tot snel. xxx
  8. Yvonne Stolze:
    leuk zeg!!!
  9. Kees en Marijke:
    5 februari 2014
    Thuis in de tuin ook eens proberen. Wedden dat zo'n kuil ook volloopt met water?!?
    Geniet van alles, groet,
    Kees en Marijke